Pelerinaj la Sfântul Munte Athos

Sunt extrem de bucuros, ca am reusit slava lui Dumnezeu, sa ajung pe sfantul munte pentru prima data, printr-un pelerinaj organizat de:  http://sfantulmunteathos.wordpress.com/

Asa cum era de asteptat, amintirile de pe munte raman vii pentru totdeauna. La intoarcere, de indata ce ai pasit in ”zona lumeasca” (Ouranopolis), incepi sa-ti imaginezi revenirea.

Conexiunea duhovniceasca incepe de pe ferryboat. Puntea este un amestec de nationalitati, atat mireni cat si calugari. In calatoria de 2 ore, delfinii si pescarusii iti vestesc cuvantul introductiv al unui spatiu cu o istorie zbuciumata si extrem de bogata. Bucuria pe care o simti cand pui piciorul pe pamantul sfant din portul Dafni este inexplicabila.
Inainte sa ne dezmeticim, am fost preluati de unul dintre microbuzele care circula pe munte, condus de un roman. Aveam sa mai intalnim multi alti romani pe parcurs, aflati si ei in pelerinaj, sau care munceau pe munte.

Am innoptat la 2 chilii ale schitului romanesc Lacu, la schitul Prodromu si la schitul Sfantul Andrei. Dupa ce am ajuns in Karyes, ca niste turisti adevarati am luat cu asalt primul magazin cu ”suveniruri”. Surprizele lumesti au continuat cu cea mai buna placinta posibila, apoi cu forte proaspete am luat-o la pas catre chilia parintelui Paisie Aghioratul.
Filmul supra realist incepuse, nu constientizam ca eram chiar in locul unde traise parintele Paisie. Am vazut butucii pe care il asteptau pelerinii pe parintele (despre care citisem in carti), am avut ocazia sa ating vesta sfintiei sale, si sa vad picturile cu Sfintii si Maica Domnului, exact cum i s-au aratat in chip tainic.

Intalnirea parintelui Iulian Lazar de la Prodromu si a altor parinti imbunatatiti, au completat experientele minunate. Parul si barbile albite de osteneala trupurilor, sunt semnele trupesti ale inaltimii duhovnicesti pe care au acumulat-o acesti parinti. Binecuvantarile si timpul petrecut in compania lor ne-au hranit minunat sufletul si inimile, atat de secatuite de ritmul vietii.

Filmul a continuat cu vizitarea pesterii unde a vietuit o perioada Sfantul Atanasie (intemeietorul manastirii Marea Lavra), astfel am avut ocazia sa merg pe cele 200 de trepte construite pe marginea prapastiei. Scari la care a contribuit si Sfantul nostru parinte Arsenie Boca, mai multe detalii aici: http://ortodoxiesaumoarte.wordpress.com/2011/11/28/o-intamplare-minunata-a-parintelui-arsenie-in-sfantul-munte/

Fara sa ne dam seama, ne-am sincronizat sosirea la Marea Lavra cu patriarhul Kiril al Rusiei. Fiind o ocazie speciala, am avut bucuria de a saruta particele din lemnul Sfintei Cruci, Capul Sfantului Vasile cel Mare, o mana a sfantului Ioan Gura de Aur, o mana a Sfantului Apostol Andrei cel dintai chemat, capul Sfantului Ioan Cucuzel si multe alte sfinte moaste.
Apoi, am luat masa in trapeza uriasa a manastirii, alaturi de multimea de pelerini si obstea manastirii, la aceleasi mese de marmura unde luau masa Sfantul Atanasie cu obstea lui acum 1000 de ani.

Noaptea am petrecut-o la micuta si frumoasa chilie a parintelui Pavel (apartine de schitul Lacu), in ultima noapte oprindu-ne la schitul Sfantul Andrei, la 5 minute de Kareys.
De unde urma sa luam autobuzul spre Dafni, ne aflam in penultima zi a pelerinajului.

A fost incredibil de frumos, am cunoscut 8 oameni minunati, alaturi de care am trait o experienta unica, ingaduita de bunul nostru Dumnezeu.

Ma rog pentru cat mai multi oameni sa ajunga pe Sfantul Munte, o experienta duhovniceasca de mare folos.

Doamne ajuta!

Leave a Reply

